Please pay attention: Before submitting an EMD Transfer Request, ensure that the employee who recently joined has an EMD (eOffice Account). If the joining employee doesn't have an eOffice EMD, they need to create one for using eOffice services. To initiate the process of creating a new EMD for eOffice, the concerned employee should have a Gov Email ID (NIC Mail Account). To proceed, the employee's Email Creation Request, EMD Creation Request and VPN Creation Request need to be submitted together with the EMD Transfer Request Form. Only after the Email ID is created, can the eOffice EMD creation be facilitated. If multiple employees are involved, all should be listed in a single form. Any requests related to eOffice EMD should be sent to This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
ശ്രദ്ധിക്കുക: EMD Transfer Request തരുന്നതിനു മുൻപായി പുതുതായി ജോയിൻ ചെയ്ത ജീവനക്കാരന് EMD (eOffice Account) ഉണ്ടെന്നു ഉറപ്പുവരുത്തുക. ജോയിൻ ചെയ്യുന്ന ജീവനക്കാരന് eOffice EMD ഇല്ലെങ്കിൽ eOffice ഉപയോഗിക്കുന്നതിനായി EMD Create ചെയ്യേണ്ടതുണ്ട്. eOffice ൽ പുതിയ EMD തുടങ്ങുവാൻ ബന്ധപ്പെട്ട ജീവനക്കാരന് NIC Gov മെയിൽ ഐഡി ആവശ്യമാണ്. ആയതിന് ബന്ധപ്പെട്ട ജീവനക്കാരന്റെ Email Creation Request, EMD Creation Request, VPN Creation Request എന്നിവ കൂടി EMD Transfer ഫോമിനൊപ്പം അയയ്ക്കേണ്ടതാണ്. Email ID ക്രിയേറ്റ് ചെയ്തതിനു ശേഷം മാത്രമേ eOffice EMD ക്രിയേഷൻ സാധ്യമാകുകയുള്ളൂ. ഒന്നിൽ കൂടുതൽ ജീവനക്കാർ ഉണ്ടെങ്കിൽ എല്ലാവരെയും ചേർത്ത് ഒരു ഫോമിൽ തന്നെ നൽകേണ്ടതാണ്. eOffice EMD സംബന്ധിച്ച എല്ലാ റിക്വസ്റ്റുകളും This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. എന്ന മെയിലിൽ അയക്കേണ്ടതാണ്.
Email Account Creation
Application for E-mail Account Creation - for a Single User
Application for Bulk E-Mail Account Creation - for a Complete Domain/A Group of Users
EMD Creation
EMD Transfer
Virtual Private Network
Virtual Private Network (VPN) Guidelines - Circular
Application for Single VPN Creation
Application for Bulk VPN Creation - for a Complete Domain/A Group of Users